Maślane ciasteczka z Earl Grey-em i pomarańczą

15 Kwi

Cześć,

Tym razem na tapecie maślane ciasteczka z Earl-Grey’em i pomarańczą. Idealne do herbaty. O dość nietypowym smaku, polecam:)

Składniki:

  • 2 szklanki mąki pszennej,
  • 2 łyżki zmielonych liści herbaty Earl Grey (użyłam tu całych liści, zmieliłam je w moździerzu),
  • 1/2 łyżeczki soli,
  • 230 g masła (najlepiej wyciągniętego pół godziny wcześniej z lodówki),
  • pół szklanki cukru pudru,
  • skórka starta z 1 pomarańczy,

Making-of:

  • Masło ucieramy mikserem na jasną, puszystą masę. Dodajemy stopniowo cukier, sól.
  • Mąkę mieszamy z herbatą. Dodajemy do masy maślanej razem ze skórką z pomarańczy, wszystko miksujemy.
  • Z ciasta formujemy dwa długie wałki o średnicy około 3 cm. Szczelnie owijamy je papierem do pieczenia i wkładamy do zamrażarki na 60 minut. Ja tutaj skorzystałam z folii spożywczej. Położyłam na niej pare łyżek ciasta, zawinęłam, zawiązałam jeden koniec, zakręciłam drugi tak by uformować wałek.
  • Uformowane ciasto kroimy na plasterki o grubości około 4 mm. Wykładamy je na blaszce posmarowanej masłem, w odległości około 3 cm od siebie.
  • Pieczemy około 15 minut w temperaturze 180ºC (lub dłużej, aż do zarumienienia brzegów).
  • Wyjmujemy ciasteczka z pieca, studzimy i gotowe!

Powyższe ciasteczka to kolejne z odkryć z blogu: http://mojewypieki.blox.pl/html

Smacznego :).

Skomentuj

