Słońce w słoikach – marynowane patisony

18 Wrz

Cześć,

W tym roku postanowiłam powrócić do smaków z dzieciństwa i przygotować to, co zawsze będzie mi się kojarzyło z początkiem jesieni kiedy jeszcze byłam dzieckiem. Stąd też w dzisiejszym wpisie przepis na marynowane patisony a niedługo zamieszczę również przepis na nalewkę z aloesu.

Pare słów o patisonach do marynowania
W oryginale dobrze jest do marynowania wybrać małe patisony o średnicy około 4-5 cm i marynować je w całości. Natomiast w tym roku po zasianiu patisonów nieco spoczęłam na laurach i „przespałam” ten moment, kiedy były one tej wielkości. W przypadku większych patisonów należy je pokroić i usunąć miąższ z pestkami. Zrobiłam to w ten sposób: najpierw odkroiłam czubki (zauważyłam na innych blogach taką technikę, być może jest to tylko związane z względami estetycznymi ale postanowiłam też to zastosować), przekroiłam patisona od góry na 4 części i odkroiłam wewnętrzną najjaśniejszą część w ten sposób od razu pozbywając się wszystkich pestek. Następnie otrzymane kawałki przekroiłam na mniejsze i volia!:)


Składniki:

  • około 1,5 kg patisonów (wyszły mi 3 duże słoiki i 5 małych),
  • ziele angielskie (6 kulek na duży słoik, 3 na mały),
  • liście laurowe (2 na duży słoik, 1 na mały),
  • chrzan (opcjonalnie) (po małym kawałku na słoik),
  • czosnek (2 ząbki na duży słoik, 1 na mały),
  • gorczyca (szczypta na słoik),
  • pieprz czarny (6 ziarenek na duży słoik, 3 na mały),
  • koper (kawałek na każdy słoik),
  • 7 lekko czubatych łyżek cukru kryształu,
  • 1 łyżka soli jodowanej,
  • pół szklanki octu.

Making-of:

  • Patisony myjemy, odkrajamy końcówki i w razie potrzeby kroimy na mniejsze kawałki.
  • Na dno umytych słoików wrzucamy ziele angielskie, liść laurowy, chrzan, czosnek, gorczycę oraz pieprz (wszystkie przyprawy oprócz kopru). Następnie wrzucamy do 3/4 słoików patisony.
  • Dorzucamy koper i przykrywamy go ostatnią warstwą patisonów.
  • Gotujemy aż do wrzenia zalewę z 7 szklanek wody z cukrem, solą i octem. Następnie zalewamy słoiki i szybko zakręcamy.
  • Pasteryzujemy 20 minut, a po wyjęciu słoiki stawiamy na zakrętkach i zostawiamy na noc.

Smacznego:)

Skomentuj

