Słoneczny makaron z dynią

6 Paźdź

Cześć,

Dziś ponownie sięgnęłam po dynię – niedocenione warzywo, które „odkryłam” w tamtym roku. Tym razem wydanie obiadowe – makaron z dynią – konkretny smak, niewiele przypraw, ciekawe połączenie włoskich smaków z dynią.

Składniki:

  • 500 gram dyni,
  • 5 dużych suszonych pomidorów (wykorzystałam tutaj pomidory w oliwie),
  • 1 łyżka oliwy z oliwek,
  • 2 ząbki czosnku,
  • 5 plastrów szynki (skorzystałam tutaj z szynki szwarcwaldzkiej),
  • makaron penne,
  • bazylia (najlepiej świeża, ja tym razem skorzystałam z suszonej – dodałam 1 łyżeczkę),
  • sól, pieprz,
  • odrobina startego żółtego sera (jeśli mamy ochotę).

Making-of:

  • Dynię obieramy, wycinamy nasiona a to, co zostanie kroimy w drobną kostkę. Gotujemy z odrobiną wody przez 4 minuty na dużym ogniu.
  • Czosnek, szynkę i pomidory drobno kroimy i chwilkę podsmażamy na oliwie na patelni. Następnie dodajemy dynię i smażymy około minutę cały czas mieszając. Dodajemy ugotowany makaron. Całość przyprawiamy bazylią, solą i pieprzem. Mieszamy pare minut.
  • Nakładamy na talerze. Możemy dodać odrobinę żółtego sera na wierzch.

Inspiracja zaczerpnięta z świetnego bloga, który ostatnio udało mi się znaleźć: jadalne/pijalne

Smacznego:)

Jedna odpowiedź to “Słoneczny makaron z dynią”

  1. asieja 6 października 2012 @ 07:31 #

    lubimy takie słońce na talerzu

Skomentuj

