Sopaipillas – proste chilijskie ciasteczka z dyni

16 Paźdź

Cześć,

Tym razem wpadł mi w ręce prosty przepis znaleziony na Polska gotuje. Ciasteczka powinny być smażone na głębokim oleju, ja jednak postawiłam na wariant mniej kaloryczny – pieczone ciasteczka z lekką oprawą. W takim wydaniu ciasteczka są idealne jako mała zakąska albo lekka kolacja. Dobre zarówno na słodko (np. z dżemem), jak i słono (ten wariant opisałam poniżej). Zapraszam na Sopaipillas – proste chilijskie ciasteczka z dyni.

Składniki na ciasteczka:

  • 1 szklanka purée z dyni,
  • 2 szklanki mąki pszennej,
  • 1 łyżeczka soli,
  • 2 łyżki oleju (w oryginalnym przepisie 4 łyżki sklarowanego masła).

Making-of:

  • Purée z dyni przygotowujemy wedle wskazówek.
  • Wszystkie składniki mieszam w misce i zagniatam na ciasto. Jeśli purée z dyi było zbyt wilgotne, należy dodać trochę mąki.
  • Ciasto wałkuję a następnie wycinam z niego małe okrągłe krążki. W oryginalnym przepisie sopaipillas należy smażyć do zarumienienia na głębokim oleju. Ja jednak piekłam ciasteczka przez 10 minut w temperaturze 170 stopni.

Oprawa1 (wariant na zimno):

  • Składniki: delikatna szynka (użyłam 3 plasterków polędwicy łososiowej), domowe masełko czosnkowe, świeża pietruszka.
  • Ciasteczka smaruję masełkiem. Na wierz kładę zwiniętą w rulon połówkę plasterka polędwicy i odrobinę pietruszki.

Oprawa2 (wariant na ciepło):

  • Składniki: kremowy serek naturalny, 2 plasterki żółtego sera (użyłam goudy), suszone oregano (szczypta).
  • Ciasteczka smarujemy serkiem. Na serku układamy kratkę z pasków żółtego sera. Zapiekamy 3 minuty w temperaturze 160 stopni. Ciepłe posypujemy odrobiną oregano.

Smacznego:)

Skomentuj

