Malamucia gratka czyli czekoladowo-waniliowe muffinki-brownie z konkursu KarmimyPsiaki

6 List

Cześć,

Ostatnio pisałam o świetnej akcji KarmimyPsiaki.pl, dzięki której możemy łatwo wesprzeć pieski ze schronisk. Kraków gotuje! oprócz symbolicznego „klika” bierze również udział w konkursie Blogerzy Kulinarni dla KarmimyPsiaki. Przepis na moją konkursową Malamucią gratkę, czyli czekoladowo-waniliowe muffinki-brownie znajdziecie poniżej.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERAKONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Malamucia gratka

Składniki (na 11 muffinek):

  • 1/2 kostki margaryny (użyłam margaryny Kasi),
  • 1 tabliczka czekolady deserowej (100g) + ew. 2-3 dodatkowe kostki jako dodatek do środka muffinek,
  • 2 łyżeczki kakao (z górką),
  • 200 gram cukru pudru,
  • 100 gram mąki pszennej,
  • 1 szczypta soli,
  • 3 jajka,
  • 1 łyżka domowego ekstraktu z wanilii (lub 5 kropel sklepowego olejku waniliowego).

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Dekoracja (jak na zdjęciu):

  • różowe i białe draże,
  • posypka w kształcie serduszek,
  • 50 gram białej masy cukrowej,
  • 30 gram czarnej masy cukrowej.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERAKONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Making-of:

  • Margarynę rozpuszczamy w garnku na średnim ogniu. Gdy 2/3 się rozpuszczą, dodajemy połamaną na kawałki tabliczkę czekolady (100 gram). Mieszamy aż wszystkie składniki się rozpuszcza a masa będzie gładka. Następnie zostawiamy do ostudzenia.
  • Kakao, mąkę, cukier i sól mieszamy aż mieszanka będzie w miarę jednorodna. Następnie dodajemy naprzemiennie pare łyżek wystudzonej masy oraz jedno jajko i mieszamy.
  • Gdy masa będzie jednorodna dodajemy pokrojone w kawałki dodatkowe kostki czekolady.
  • Brownie nalewamy do foremek (użyłam silikonowych) do ¾ wysokości. Pieczemy w temperaturze 180 stopni przez około 35 minut (aż muffinki lekko popękają a wierzch będzie sztywny).
  • Dekoracja: zaczęłam od zrobienia białych części. Na początku urywałam kawałek masy cukrowej, toczyłam z niego kulkę aż pod wpływem ciepła dłoni zrobił się miękki a następnie formowałam z niego dowolny kształt. Zaczęłam od kości a potem od białych części pieska. Ważne by się pospieszyć z dodaniem czarnych elementów – gdy biała masa ostygnie i stwardnieje, trudniej będzie do niej dokleić czarne kawałki masy.
  • Na koniec wszystko posypałam posypką, rozłożyłam draże i viola!

1379642_557671410966521_737232684_n

Jeśli spodobał Wam się mój przepis – zapraszam Was do lajkowania przepisu w albumie konkursu.

Z góry dziękuję!

Pozdrawiam,
Gosia

Komentarze 2 to “Malamucia gratka czyli czekoladowo-waniliowe muffinki-brownie z konkursu KarmimyPsiaki”

  1. mojamalakuchnia.wordpress.com 6 listopada 2013 @ 22:19 #

    Pewnie, że przepis się spodobał!

Skomentuj

