Bezglutenowe kruche ciasteczka kukurydziano-cytrynowe

Cześć,

Dziś zapraszam Was na bezglutenowe kruche ciasteczka kukurydziano-cytrynowe. Inspirację zaczerpnęłam z bloga eksperymentalnie.

ciasteczka_cytrynowe_1

ciasteczka_cytrynowe_2

Składniki (na 16 ciasteczek):

  • 150 gram mąki kukurydzianej,
  • 50 gram kaszki kukurydzianej,
  • 100 gram masła,
  • 60 gram cukru pudru,
  • 1 żółtko,
  • skórka starta z 1 cytryny,
  • sok z połowy cytryny,
  • płaska łyżeczka śmietany (użyłam 12%-owej).

ciasteczka_cytrynowe_3

ciasteczka_cytrynowe_4

Making-off:

  • Wszystkie składniki łączymy zagniatając ciasto. Ważne by było ono twarde i jednolite. Owijamy je folią i wkładamy na kwadrans do zamrażarki.
  • Ciasto może być trudne w wałkowaniu. Łatwo się rozpada. Podzieliłam je więc na 16 części, każdą zrolowałam w kulkę, spłaszczyłam ją dłonią a następnie użyłam stempla do ciasteczek.
  • Układamy je na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i pieczemy w temperaturze 200 stopni przez około kwadrans.

Pozdrawiam,

Gosia

Jedna uwaga do wpisu “Bezglutenowe kruche ciasteczka kukurydziano-cytrynowe

Dodaj komentarz